Wednesday 27 March 2013

RONDA-RONDA KAT PIT F1

Assalamualaikumm...

Baru-baru ni aku berkesempatan untuk melawat litar F1 di Sepang tapi kena bawak budak skolah la.. Ni merupakan satu program yang dianjurkan oleh Circuit F1 Sepang untuk mendekatkan minat budak-budak sekolah terhadap sukan pemotoran. Peluang yang julung-julung kali dapat ni tak boleh aku nak tolak sebab peluang macam ni tak semua orang dapat. Tengok  jentera lumba dari dekat dan tengok jurutera-jurutera pasukan F1 bertungkus lumus persiapkan kereta lumba masing-masing merupakan satu peluang keemasan.



Air Minuman Sea Master harga RM 5 sebotol pun budak berebut-rebut nak beli.



Budak berbaris sebelum memasuki litar

Sesi latihan bermula. Kamera aku tak cukup power untuk shoot kelajuan pergerakan kereta f1



Bergambar kenangan di tempat duduk yang tiketnya berharga RM1000.00 masa hari perlumbaan

Barisan Kereta Porche bersiap sedia untuk memulakan perlumbaan
Kereta Porche sedia untuk berlumba



Selepas tamat sesi latihan dan berakhirnya perlumbaan pertunjukkan kereta Porche, barulah aku dan budak-budak dibawa melawat pit.

Crew yang bertugas membawa budak-budak melawat pit
Petrol khas untuk kereta F1 sahaja.

Gadis Litar

Crew Pasukan Red Bull





Gadis Litar


Antara Eksesori yang digunakan oleh Krew Pasukan apabila kereta Formula 1 memasuki pit



Kat mana-mana pun ada Crew  televisyen antarabangsa yang membuat liputan

Salah satu teknologi apbila kereta formula memasuki pit





Tayar Khas siap dicetak nama pelumba

Pit Ferarri

Tayar yang bakal digunakan oleh Flippe Massa


Sahabat aku siap bergambar dengan jurutera-jurutera F1

Barisan kereta Formula 1 yang terlibat dengan sesi latihan

Gadis Penyeri Litar

Sebelum aku balik, gadis litar pasukan Ferarri mintak untuk bergambar dengan aku  buat kenangan apabila dia balik ke Italy nanti.

Sekian terima kasih..





No comments:

Post a Comment