Friday 9 March 2012

Kenapa Blog Aku Nama MATDINGUNUNG

Ada kawan aku yang terbaca blog aku secara tidak sengaja tanya aku kenapa nama blog aku MATDINGUNUNG? bunyi macam gah, hebat lebih drp Muqharabbin sedangkan aku cuma panjat dua tiga buah gunung je berbanding pendaki hardcore lain yang sudah habis gunung di Malysia dipanjatnya. Ni aku nak bagi tahu, sebenarnya sebab aku letak nama blog aku MATDINGUNUNG nak suruh mudah aku ingat nama blog aku. Mudah sikit aku nak update. Aku ni jenis orang yang susah nk ingat alamat dan nombor. aku ambik masa dekat setahun untuk nak ingat nombor kereta aku dulu. No phone aku sendiri pun aku tak ingat kalau tak tengok kat phone book. so.. aku kena cari cara atau kaedah bagaimana untuk aku dapat mengingat sesuatu dengan mudah.Jadi kita kena buat sesuatu yang dekat dengan kita.
Masa dulu aku pegang kelab bolasepak, jadi aku letak alamat e-mail aku MATDINFC@yahoo.com. Jadi, senang aku ingat alamat tu untuk send e-mail kepada ahli kelab aku sekiranya ada game ataupun friendly match. Kadang-kadang aku anjur kejohanan bola sepak Piala Liga, segala jadual perlawanan, keputusan perlawanan ataupun kedudukan pasukan dalam carta liga aku publish je kat FB atau e-mail. ini satu cara yang sangat efesyen untuk aku sampaikan mesej buat ahli.
Aku juga minat ambik gambar. Banyak jugak la wang aku habis untuk mantapkan DSLR aku supaya dapat pic yang terbaik dan tidak mengecewakan. So, segala gambar yang aku snap, aku kumpul dalam satu lagi blog aku yang diberi nama MATDINPOTO.
Mana lah tahu sikit-sikit lagi aku beli Jeep 4wheel sebab aku memang minat gila dengan aktiviti advanture macam Camel Throphy, tentu aku akan masuk kelab 4X4 yang bersepah di Malaysia dan pastinya aku akan buka satu lagi blog yang diberi nama MATDINJEEP.

No comments:

Post a Comment