Saturday 7 September 2013

JAMUAN HANTAR SYAWAL DI RUMAH BARU

 Kawan-kawan kat sekolah asyik dok tanya bila laa aku nak jemput dia orang makan-makan kat rumah baru aku.. Sebenarnya bukan tak nak buat.. tapi belum bersedia lagi. Nantilah.. insyaAllah.. sampai masanya aku buat lah.Tunggu masa sesuai jee..

Tahun ni merupakan pertama kali aku beraya kat rumah sendiri walau bukan tempat tumpah darahku. Sebelum tu, 9 tahun aku beraya kat kuaters di USJ 6. Bila sampai kat tempat baru, sudah pasti kita akan mencari rakan untuk hidup bermasyarakat. Itu memang normal kehidupan. Mana boleh kita hidup sendiri-sendiri tanpa bergaul dengan masyarakat setempat. Sama macam aku.. di samping aku cuba mendekatkan diri dengan jiran-jiran, rakan-rakan sosial juga aku cari terutamanya yang mempunyai minat yang sama dengan aku. Hasil daripada asyik dok lepak kat skrin besar layan bola, sedikit demi sedikit aku sudah mula kumpul kawan. Tak kira tua muda, kaya miskin, kerja kolar putih atau kolar biru semuanya aku bergaul. Dan yang lebih pasti.. entah macam mana geng yang sekapal dengan aku pula yang ramai ( Satu Negeri ).

Baru ni masa layan Kelantan VS Pahang, aku syorkan agar geng-geng baru buat jamuan raya. Mereka pun setuju tapi belum confirm tarikh dan tempat. Baru ni masa layan live Piala Malaysia yang latest.. aku offer diri supaya jamuan tu buat je kat rumah aku. Nanti aku confirmkan tarikh.

So.. tarikh yang paling baik aku pilih ialah akhir syawal. Aku suruh salah seorang rakan aku jemput rakan-rakan lain untuk makan-makan kat rumah aku. Jadi.. pada tarikh dan masa yang telah ditetapkan, merekapun datanglah ramai-ramai berjamuan raya untuk merapatkan silaturahim.
Kira nilah kali pertama aku anjur jamuan ringan-ringan kat sini. 
Sebelum ni aku anjur jamuan untuk Kuaters dan blok aku di USJ 6.

Walaupun majlis ringkas tapi meriah dengan kehadiran kawan-kawan baru


Wak makan rekeh-rekah jahhh..

Wan Ganu, Me, Lan, Wan Klate, Nik, Mat Yie, Mat Din, Amer, Zuhe.. Tok ngulu tak dop dale gambar sebab dio jo ambik gambar. Sepu dok tengah bakar ayam

Ada sorang dua lagi hok tok leh mari sebab ado hal

Tok Ngulu ni weiii..

Din tokey Restoran Tom Yam pun turut hadir memeriahkan majlis
Bereh boh.. sapa sini dulu ulasan ringkas ambo. Terimo Kasih semo yang hadir.

No comments:

Post a Comment