Monday 23 September 2013

KEJOHANAN BOLING MUHIBBAH KELUARGA BAHAGIA






ASSALAMUALAIKUM..

Baru-baru ni aku ada anjurkan satu aktiviti sosial untuk rakan guru di tempat kerja aku. Saja je aktiviti ni nak diadakan sebab melalui aktiviti yang cam gini kita dapat eratkan ikatan ukhwah sesama rakan sekerja dan jugak dapat hilangkan stress kerja buat seketika.Cikgu sekarang memang banyak stress sebab kerja bertimbun dan bertimpa-timpa tak pernah nak habis. Baru je habiss menanda kertas Percubaan SPM dan PMR, datang pulak Fokus PMR dan SPM habis tu terus bersambung dengan Pra PMR dan Pra SPM. Tak habis-habis dengan nak menanda dan membuat soalan. Tu belum lagi dengan tugas nak isi markah koku, nak buat majlis itu.. nak buat majlis ini majlis solat hajat, majlis perpisahan, majlis persaraan, majlis graduasi dan pelbagai majlis lagi. Pendek kata lepas meeting.. meeting lagi. Oleh sebab tulah kita kena cari satu aktiviti yang boleh kita hilangkan sikit rasa stress dan bebanan tugas.

Jadi, atas inisiatif itulah aku bersusah payah menganjurkan satu kejohanan boling yang aku namakan KEJOHANAN BOLING MUHIBAH KELUARGA BAHAGIA. Harapan aku agar ramai rakan setugas menyertai kejohanan yang berbentuk hari keluarga ini agar dapat mereka hilangkan stress sekejap dengan bersosial bersama rakan-rakan dan family sambil-sambil tu dapat le jugak window shopping cuci mata kat Sunway Piramid.

Pada asalnya memang ramai yang nak menyertai kejohanan ni, tapi oleh sebab hari sabtu tu merupakan hari persekolahan ganti, maka ramailah jugak yang tarik diri. Daripada 35 pasangan yang mendaftar, tup..tup.. dah tinggal cuma 20 regu aje yang masih keras semangat untuk bertarung. Kecewa jugak rasanya bila ramai yang tarik diri sebab aku susah payah cari penaja. Air tin dapat 2 karton dan air mineral cactus sekotak yang aku cari sponsor, hamper yang tinggi-tinggi dapat 13 buah, trofi pun aku dapat free ada hamba Allah sponsor, hadiah-hadiah sampingan lain pun bertimbun aku cari. Peserta cuma bayar RM15.00 je untuk 2 game permainan dan sewa kasut serta makan.Hadiah sampai tempat ke-sepuluh boleh dapat. Tapi tawaran yang lumayan macam tu pun masih ramai lagi yang tarik diri. Aku main dalam kejohanan luar sampai RM50.00 satu kepala tapi dapat hadiah tah apa-apa aje.

Okeylah.. tak usah cerita panjang.. Kejohanan ni berjalan lancar dan cukup meriah walau tak ramai peserta. Hadiah yang ditawarkan berupa Piala Pusingan, Piala Iringan dan Hamper Tinggi untuk Johan. Bagi Naib Johan dan Tempat ke-3 pula pemenang akan membawa balik sepasang piala iringan dan Hamper Tinggi untuk kategori bergu suami isteri. Bagi kategori individu lelaki dan perempuan pula, hadiah yang ditawarkan sampai tempat ke-10.
Antara Hadiah yang menanti pemenang


Gaya Bini aku dan Posing bini member aku


En Yazid.. Wakil PIBG. cam geram nampak.. tentu longkang lagi tu
Dato Seri Hj Ab Rahman dengan gaya balingan spinner
Ni musuh ketat aku nii.. fokus untuk buat balingan hood
Gaya En Yazid ni memang stylo
Madam Cristy garu kepala cam tak caya dia tak dapat spare walau satu kalipun. Dato Seri Rahman terlopong tengok skrin score dia yang tak lepas 100 point ( tak beraji )


Che wahh.. tunjuk tanda baguss. Cam dia bagus. Ko tewas dengan aku lagi skali Aimm. Kalo ko tak puah hati.. ko anjur lagi skali. Kita tengok sapo monang



Sejak dari buaian sudah diajar berjinak dengan sukan ni.. Bakal ganti Shalin Zulkifli budak ni nanti.

Budak ni laa yang bakal mewarisi kemahiran aku nanti. Ke mana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi

Jamuan ni ditaja oleh Kelab Guru dan Piraymid Megalaness
Sambil Tunggu keputusan dikeluarkan, kita santai sambil makan-makan dulu
Tak Sangka la pulak.. bini aku merangkul hadiah utama JOHAN bagi kategori Individu Perempuan. Hadiah disampaikan oleh pengerusi Kelab Guru.

Menepati Ramalan.. Matdin Gunung merangkul Juara kategori Individu Lelaki. Hadiah disampaikan oleh PK Koku En Ab Rahim ( musuh tradisi ). Jangan jelous ye Aimm. You cuba lagi yeee..untuk tewaskan I...


Bangganya.. best friend aku boleh dapat tempat Kedua kategori individu.. tak sangka yeee?? Tahniah BRO. Tahun dopang enko boleh monang..engko monang.
Acheee... dapat jugak ko ye.. No 3 bagi kategori bergu. Tahniah Aim.. Tahniah Marr. Sorry.. gambau ko gelap skt sb bukan gua yang angkat. Kita musuh masa main boling aje.. kat luau kita still best friend
Dan... JUARA UTAMA BAGI KEJOHANAN BOLING MUHIBBAH JATUH KEPADA REGU MATDINGUNUNG. Hadiah telah disampaikan oleh Dato, Seri Hj Ab Rahman. Pengerusi PIBG.
Bukan itu saja.. Matdin Gunung juga berjaya mendapat hadiah HIGH GAME bagi kategori Lelaki dan Isteri Matdin Gunung mendapat hadiah HIGH GAME bagi kategori Perempuan. Apapun semua itu.. bukan tujuan aku menganjurkan dan menyertai kejohanan ini. Yang paling utama lebih kepada untuk bersosial bersama rakan-rakan dan keluarga. Untuk bersuai kenal dengan isteri dan suami rakan-rakan setugas. Bersantai dan melepaskan tekanan tugas. Walau keluarga aku bolot semua hadiah utama, tapi aku agih-agihkan kepada rakan yang bawa family tapi tak dapat hadiah. Biar sama rasa sikit sorang sebab kita bukan nak tunjuk siapa JAGUH tapi untuk suka-suka saja. Yang menang TAHNIAH.. yang TEWAS jangan putus asa.. CUBA LAGI TAHUN DOPANG.

Masa datang sekolah pagi esoknya.. ramai jugak la yang datang jumpa aku minta dianjurkan lagi kejohanan macam ni untuk tahun depan. Dan ada minah sorang tu yang secara tak sengaja berselisih dengan aku masa nak ke kantin..  " Cik Den.. jangan lupa anjur lagi yee.. tak menang tak pe.. tapi best laaa... we enjoy. Tapi ko tak yah la main, ko anjur aje..kami nak menang"

Chee wahh.. mana boleh juara bertahan tak main. Mesti akan ada orang yang berangan-angan nak tewaskan juara bertahan. Ini merupakan satu persaingan bersih ( fair play ) yang boleh meningkatkan motivasi pemain-pemain lain yang berhajat untuk memadam kejuaraan lalu.Aku dapat maklumat dah ada satu team yang telah membuat pakatan untuk menumbangkan aku untuk kejohanan seterusnya. hee..hee.. Silakanlah..korang pegi berlatih dulu cukup-cukup. Jangan main taktik kotor pakai bomoh dah lah untuk bagi tangan kanan aku kebas..


Hanya ini saja hadiah yang aku bawa balik.. selebihnya diagih-agihkan kepada rakan-rakan yang lain
JUTAAN TERIMA KASIH DIUCAPKAN KEPADA PENYUMBANG HAMPER IAITU CIK TAN SS ( 5 hamper), PN ZAINI ( 2 hamper ), PN SAADIAH, PN SUMADLIZA, PN RAHIZAM, PN SARIPAH ZALEHA,CIK GOH & PN MAZIHA. 

TERIMA KASIH JUGA KEPADA PN TN NOR HAZIPAH KERANA BAGI 2 BUAH BEKAS TAPPUWARE UNTUK DIJADIKAN HADIAH HIGH GAME. TERIMA KASIH JUGA KEPADA EN AZMI KERANA BERI 17 BUAH PIALA TERMASUK SATU PIALA UTAMA. TERIMA KASIH KEPADA PENAJA AIR TIN DAN TIDAK LUPA TERIMA KASIH KEPADA PENGURUS PIRAYMID MEGALANESS PN.MICHELLE KERANA BAGI HARGA STAFF DAN SPONSOR SEDIKIT MAKANAN TAMBAHAN. TERIMA KASIH KELAB GURU KERANA MENAJA JAMUAN SERTA TERIMA KASIH KEPADA KAWAN-KAWAN YANG MEMBANTU MELANCARKAN KEJOHANAN INI DAN AKHIR SEKALI TERIMA KASIH KEPADA SEMUA PESERTA. YOU ARE THE BEST

SEKIAN TERIMA KASIH.



No comments:

Post a Comment