Monday 9 December 2013

PROGRAM POLIS BERSAMA KOMUNITI

Hari minggu baru ni, satu program polis bersama komuniti telah diadakan di tempat aku tinggal. Program ini bertujuan untuk menyedarkan masyarakat betapa pentingnya kerjasama untuk membanteras jenayah. Yelah kan.. sekarang ni kadar jenayah sentiasa meningkat dan berlaku setiap saat. Kalau nak mengharapkan polis semata-mata, memang tak terlayan dibuatnya. Oleh sebab itu, memang patut masyarakat ikut sama membantu polis agar kadar jenayah disesuatu tempat dapat dikurangkan.

Banyak aktiviti yang dirancang untuk menarik minat komuniti setempat datang beramai-ramai menyertainya dan secara tidak langsung dapat mencapai objektif program, antaranya pameran keselamatan, sukaneka, pertandingan mewarna, acara tarik tali, berbasikal, pertandingan bola jaring, demo akademi football kids dan ceramah keselamatan. Malang sekali, walau banyak program yang menarik telah diatur, tetapi masih tidak berjaya memikat hati penduduk tempatan untuk sama-sama menyertainya. Mungkin kurang promosi kot.. atau memang masyarakat kat sini malas nak joint program, lebih senang duk kat rumah.

Acara Tarik Tali telah dimulakan oleh Pegawai Polis

Para Penyokong memberi semangat


Tarikkkk..tarikkk...tarikkk..

Pacak kat situ..mbikk ko

Penonton mencari tempat teduh


Pertandingan Sepak Raga Bulatan
Pertandingan Rebut Kerusi Kanak-kanak bawah 12 tahun


Pertandingan Mewarna & Melukis

Aksi peserta cilik

Tekun 

Fokus

Dua Beradik

Ramai ibu bapa memberi sokongan, ada yang sampai terjelir kou..

Amer setia memberi sokongan kepada anak-anaknya manakala pengadil sudah pun mengira markah bagi yang hantar dulu

He..he.. Tok Ngulu Halim pun setia menemani dan memberi tunjuk ajar kepada anak-anaknya

Aina begitu khusyuk sekali

Athir selamberr jee

Matdingunung pun turut memantau anak-anaknya mewarna


Hasilnya... Aina dapat no 2.. dapat 2 hadiah sumbangan korporat. Athir dapat no 4 dapat cuma satu hadiah. Tak kisahlah menang atau kalah, yang penting penyertaan.
 Itulah dia kesudahannya.. walau proram dirancang bagai nak rak.. tapi penyertaan komuniti agak mengecewakan. Sepatutnya program macam ni kita perlu ambil peluang untuk menyokong pihak polis yang tak jemu-jemu cuba untuk mengawal kadar jenayah daripada terus meningkat di tempat kita agar komuniti kita hidup dengan aman dan tenteram.

No comments:

Post a Comment