Sunday 30 June 2013

KEJOHANAN BADMINTON TERTUTUP GURU-GURU

Minggu lepas telah diadakan kejohanan badminton antara guru lelaki sekolah aku, tapi oleh sebab ada peserta yang rasa tak puas hati dan ada juga guru-guru yang tidak dapat beraksi pada perlawanan pertama atas sebab yang tidak dapat dielakkan maka minggu ini diadakan pertandingan ulangan ( rematch ) bagi merebut piala Dato' Seri Ab Rahman ( YDP PIBG ) sekolah aku. Kejohanan berlangsung penuh muhibah melibatkan guru-guru dan staff daripada pelbagai kaum bertujuan untuk merapatkan silaturahim. 

                    PERLAWANAN PERTAMA


Hadiah yang ditawarkan

Sebahagian peserta

Barisan pemenang

JUARAdimenangi oleh peserta jemputan

                   PERLAWANAN ULANGAN

Bagi perlawanan kedua, pasangan regu ditentukan melalui cabutan undi. Nasib le sapa yang dapat pemain baik dan dapat pemain yang kurang baik. Tetapi berdasarkan kepada keputusan, macam regu tu sama rata sebab semuanya ada kalah menang. Tak ada regu belasahan untuk memberi mata mudah kepada pihak lawan.


Antara hadiah yang ditawarkan untuk perlawanan kedua

Air Mineral dan 100 Plus disediakan oleh pihak penganjur

Selepas warm up, bergambar dulu untuk proses dokumentasi

Mat Zol dan pasangannya Datuk Haron beraksi

Nah mbikk ko.. sampai terputus tali reket

Keputusan penuh perlawanan

Iwan dan regu dapat no 4


Cikgu MatdinGunung dan pasangannya En Ab  Rahim dapat tempat ketiga setelah berjaya  mengutip sebanyak 134 mata  hasil 4 kali kemenangan dan 3 kali tewas. Minggu lepas En Rahim dapat no 3. Nampaknya belum ada peningkatan. MatdinGunung dah ada improvement. Minggu lepas sekadar bepuas hati di tempat ke empat. 

En Kang minggu lepas dapat tempat ketiga tapi minggu ni berjaya upgrade prestasi  untuk merangkul Naib Johan walaupun sama mata dengan pasukan Matdingunung.

Mat Zol minggu lepas tewas pada peringkat kumpulan tetapi minggu ni mendadak naik menjadi Juara. Yang tak puas hati minggu lepas pun Mamat ni lah.

Datuk Haron pada minggu lepas dapat naib johan, minggu ni beregu dengan mat Zol dapat Johan la pulak.

Siap dapat voucher lagi .

 Apapun.. kalah dan menang adalah adat perlawanan. Objektif utama penganjuran bukan nak cabar mencabar dan mencari siapa jaguh sebenar, tapi lebih ke arah untuk mengeratkan silaturahim dalam kalangan guru-guru lelaki dan staff di sekolah ini. Kalau ada provokasi sebelum dan semasa perlawanan tu adalah untuk memeriahkan kejohanan saja dan tidak disimpan di dalam hati. Terima kasih dan Tahniah kepada semua peserta dan penganjur. Sampai masa kita rematch lagi.


Siap masuk surat khabar tuuuu

No comments:

Post a Comment